Dagens utmaningar

Vikten att vara konkurrenskraftig i det digitala landskapet blir allt viktigare. Alla aktörer som på något sätt är kopplade till tillverkning eller försäljning av en produkt har ett behov att förstå alla aspekter av den digitala marknadsplatsen. Ett område som är speciellt utmanande är prisbilden. Digitaliseringen skapar en större dynamik i prisförändringar genom den transparens den medför. Möjligheterna online underlättar för fler aktörer att nå ut med sina produkter till en bredare massa. Idag finns det en enorm mängd av olika prisdata online som kan vara guld värt om det hanteras på rätt sätt.

Vår lösning

Lösningen har vi skapat med BuildFlow Insight. Insight är ett smart och intiuitivt verktyg som hjälper dig att jobba mer effektivt och dynamiskt med din prissättning. Insight tar in prisdata, bearbetar detta och presenterar tydliga analyser. Det finns ett flertal olika typer av analyser på plats idag, helt anpassat efter våra kunder behov. Tillgång till Insight fås genom en licenskostnad per månad. Vill ni veta mer fyll i kontaktformuläret nedan hör vi av oss inom kort!

Fördelar med Insight PricePosition

Med Insight PricePosition jobbar du mer effektivt, träffsäkert och strategiskt med din prissättning online.
Du ser regionala prisskillnader och kan enkelt bevaka en bred produktflora. Genom att bevaka konkurrenters kampanjer och med möjligheter till fördjupade analyser får du ett första underlag för digitala prisrekommendationer.

Vanliga frågor

Hur kommer vi igång?
Vi kan direkt rekommendera en uppsättning av artiklar som utgångspunkt för att komma igång med specifika analyser baserat på ert behov.
Är det resurskrävande?
Nej, detta är en väldigt viktigt fråga och det är absolut inte resurskrävande utan frigör istället resurser. Vi ordnar med alla delar och ger även stöd i att ta fram de artiklar ni vill bevaka och analysera. Den lilla tid ni lägger initialt betalar sig väldigt fort.
Vad kostar det?
Priset för Insight PricePosition för de olika paketen ser ni längre ner på denna sida. Paketen är utformade efter de olika behov som finns baserat på antal artiklar, återförsäljare, regioner m.m.